Sådan får du mere glæde i hverdagen

Vi alle ønsker glæde – og vi er selv ansvarlige for at skabe den. Lykke kommer nemlig ikke udefra, men indefra – lykken er baseret på vores evne til at tage en given situation, og få den lavet om til noget godt.

Lyt til dine drømme – og gør noget ved dem

Vi har alle drømme. Alle har en eller anden drøm, som de gerne vil eksekvere – men mange er bange for at tage springet. Der findes ikke begrænsninger på drømme – det er derfor det er drømme. Det kan være du ønsker dig at blive selvstændig med noget du har en stor passion for – så spring ud i det! Det koster ikke noget at oprette et CVR-nummer, og når det formelle er på plads, kommer resultaterne løbende. Man kan sagtens starte ud i det små – uanset om din drøm er at være selvstændig, eller noget helt andet. Hvordan vil man ikke tænke, når man sidder på et plejehjem, og det går op for en, at man ikke har opnået sine drømme?

Find en hobby, som interesserer dig

Der er mange muligheder. Nogle mennesker elsker at tegne, andre at skrive, og nogle elsker at spille fodbold – det er meget forskelligt hvad vi som mennesker har af fritidsinteresser. Hvis du en dag mangler noget at lave, kunne du Google gratis spins idag, og prøve kræfter med casino – og det er jo gratis, så det skader jo ikke på nogen måde. En hobby behøver heller ikke nødvendigvis være noget du er god til, så længe det bare er noget du godt kan lide at bruge tid på. At gå en tur bestemte gange om ugen kan altså også være en hobby.

Giv slip på de negative tanker

Where attention goes, energy flows”, er et engelsk udtryk der passer godt ind her. De negative tanker gør os syge – psykisk, men også fysisk. Den måde du opfatter dine omgivelser på, har indflydelse på hvordan du bliver påvirket – hvis du ser tingene omkring dig som noget positivt, vil du automatisk blive glad – og omvendt. Ser du negativt på dine omgivelser, bliver det også negativt for dig. For at få en god indre ro, og slippe af med negative tanker, kan meditation være en mulighed, da du her har et pusterum fra hverdagens stress. Sluk telefonen, dæmp lyset, og fjern dig fra støj – og så sæt dig ned, og slap af. Når du har gjort det over en periode, vil du opleve, at der går længere imellem de negative tanker. Husk på, at både negative og positive tanker har en sneboldseffekt – tænker du mange dårlige tanker, afføder de bare endnu flere. Og omvendt, tænker du mange gode tanker, får du automatisk også flere gode.