Den sunde livsstil i 2018

Sundhed er det nye sort. At gå en lille smule op i hvor mange gram protein der er pr. 100 gram, bemærke antal kalorier og vide hvor mange kulhydrater, er alt sammen noget der er blevet en trend.

Det er rigtig godt at vi passer mere og mere på vores kroppe, og samtidig går op i hvad der er godt for os. Det ses blandt andet på den gennemsnitlige levealder, som er steget de sidste år og fortsat ser ud til at stige.

Herunder får du de mest velintegreret områder i en sund livsstil.

Træning

En del af den sunde livsstil i 2018, er uden tvivl træning. Det er ligegyldigt om du træner 2 timer hver dag, eller 4 timer i ugen, så længe du bare gør det.

Det indebærer ikke at du skal styrketræning og have store skuldre, da den populære del af træningen består af udholdenhed. Altså er det op på løbebåndet, cyklen, stairmasteren eller crosfitteren, og så er du rigtig godt på vej, eftersom store arme ikke nødvendigvis betyder at det er en sund krop.

Yoga

Styrk din indre balance og få dine led smurt ved at dyrke yoga. Yoga er for alvor blevet populært og er en velintegreret del i den sunde livsstil. Foruden at du bliver mere smidig og træner kroppen, så hjælper det også til at stresse af fra den travle hverdag.

Kosten

Det er altså ikke rengøringsværktøjet vi taler om her.

Du kommer ikke igennem en sund livsstil ved at spise fastfood. Det er ikke fordi du behøver at gå op i antal det ene og det andet pr. 100 gram. Men du bør overveje hvad du indtager og hvorfor. Sørger du for at få grønt nok? Drikker du nok vand? Får du for meget sukker? Spiser du generelt sundt nok?

Det er ofte ikke meget der skal til, lav f.eks. de sunde boller fremfor de billige, vælg altid grøn til din aftensmad osv.

Jo mere du går op i hvad du indtager af mad, jo lettere er det for dig at være sund. Det bliver lettere for dig at opnå dine mål, uanset om det er at tabe dig, bliver markeret eller måske endda blive større i forbindelse med din styrketræning.

Det siges at kosten gælder 2/3 af sundhed, og det er ikke helt skævt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *