4 træningstips der øger dine resultater

Træner du derudaf men mangler du resultater? Herunder kommer vi med vores bud på, hvad der kan forbedre din træning i træningslokalet.

Alle der træner vil gerne have så meget som muligt ud af det, og derfor er det en rigtig god ide at lære hvad der giver det bedste output.

Det rigtige træningsudstyr

Der er meget træningsudstyr der er med til at hjælpe med bedre resultater. Vi vil gennemgå de ting, vi mener giver en fordel i din træning.

Først og fremmest er neopren knækogere og albuekogere en rigtig god ide, til at holde knæ og albuer varme. Det er bedre at være på forkant end på bagkant med skader og derfor er det en god ide, altid at bruge knæbind/knækogere når træner øvelser hvor du bruger hængslet i knæet og lige så med albuen.

Straps er en rigtig god ide. Hvis du konkurrere i styrkeløft eller vægtløftning må man ikke bruge det til konkurrence, men de fleste atleter bruger det stadig i meget af deres træning – og det kan du også sagtens. Faktisk vil straps i mange øvelser gøre outputtet lidt bedre, da du kan træne muskel og bevægelse og tage grebet ud af spillet.

Træningsbælter kan til mange øvelser være en god ide, hvis man kan spændre rigtig godt op mod det. Det skal ikke blive en sovepude, men bruges som hjælp til et endnu bedre opspænd.

Vægtløftersko er en nødvendighed når man træner vægtløftning, men til alle der squatter vil vægtløftersko ofte være en rigtig god ide. Vægtløftersko er med til at give bedre vinkler i squatbevægelser, bedre kraftoverførsel, mere sikkert squat. Og der er ingen grund til ikke at købe vægtløftersko. Det er at sammenligne med en fodboldspiller uden fodboldstøvler.

Vi anbefaler at du taget et kig på denne side om vægtløftersko eller find vægtløftersko her, hvor du kan se alle de vægtløftersko der er til salg i Danmark.

Cardio er en del af rigtig manges træningsrutiner. En af de måder hvorpå man kan gøre cardion en del sjovere, mener vi er ved at gøre brug af roning som cardioform. Fang en romaskine og kom i gang med at få gang i kredsløbet. Du kan se udvalget af romaskiner på siden http://find-romaskine.dk

Tæl kalorier

Vil du tabe dig eller tage på? Så er det en god ide nogenlunde at have styr på kalorieantallet. MyFitnesspal er en god app hvis man er til det og ellers virker bodybuilding.dk’s kostplan rigtig godt. Sørg for at få makroerne og gå i underskud eller overskud alt efter dit mål.

Hold styr på din træning

Log din træning, så du kan følge med i din udvikling. Nogle er til excel ark, andre er til deres håndskrevede notesbog. Brug det der virker for dig og sørg for at track hvordan din træning udvikler sig.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *